فولاد مارکت

خرید و فروش انواع محصولات فولادی

فولاد مارکت

خرید و فروش انواع محصولات فولادی

ورق سیاه چیست ؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که ورق سیاه چیست ؟ در ابتدا باید بگویم ورق سیاه همان فولاد نورد گرم است که آن را در دمای بالا (بیش از ℃۱۷۰۰ ، که دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد اکثر فولادهاست) نورد می‌کنند. این دمای بالا سبب می‌شود فرآیندهای شکل دهی به فولاد راحت‌تر شود . بسیاری از محصولات فولادی نظیر ریل قطار، ورق‌های ساختمانی، میلگرد، نبشی، ناودانی و… را نیز با همین روش تولید می‌کنند.
در ادامه پاسخ به سوال ورق سیاه چیست باید اشاره کنم که در نورد گرم محصول خروجی ورق سیاه نامیده شده و در نورد سرد محصول خروجی ورق روغنی خواهد بود. برای اندازه گیری کیفیت ورق سیاه از شاخصی به نام ST استفاده می شود
و این اعداد از st37 تا st52 را شامل میشود که طبیعتا هرچه عدد کنار اس تی بیشتر باشد نشان دهنده کیفیت بیشتر ورق سیاه می باشد.
یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت ورق سیاه ، وزن ورق سیاه میباشد، به همین دلیل در ادامه فرمول محاسبه وزن ورق سیاه را بیان می کنیم.

فرمول محاسبه وزن ورق آهن :

طول *عرض*ضخامت* چگالی آهن= وزن .  
در نتیجه شما با داشتن طول و عرض و ضخامت ورق مورد نظر خود و ضرب کردن آن در چگالی آهن که معادل 7.85 است، میتوانید وزن ورق آهن ( وزن ورق سیاه ) و قیمت آن را محاسبه کنید.
به طور مثال: وزن ورق آهن 1 میل ( وزن ورق سیاه 1 میل ) به طول و عرض 1متر*2متر = 15.7 kg
با دانستن  نحوه محاسبه وزن ورق آهن شما میتوانید قیمت ورق آهن 1 میل تا 1000 میلی متر را با توجه به وزن آن به راحتی بدست بیاورید.
در نتیجه در هنگام خرید ورق سیاه علاوه بر میزان کیفیت و ضخامت حواستان به وزن ورق سیاه هم باشد. 
فولاد مارکت ارائه دهنده خدمات در زمینه خرید و فروش ورق سیاه در انواع ابعاد و وزن ها و با کمترین قیمت به مشتریان عزیز است و شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فولاد مارکت مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.